Nieuws heet van de naald. Vanaf medio juni 2025 zal Forthing een sportieve sedan op de markt brengen die bovendien full electric is met een autonomie tot 550 km (WLTP).
De Forthing S7 is een nieuwe 100% elektrische auto van Forthing. De styling van deze auto is zeer aantrekkelijk, met een gesloten grille aan de voorkant en koplampen die op het getal 7 lijken. Van opzij zien we dat de S7 verborgen deurgrepen heeft en het hatchback-karakter van de auto is duidelijk zichtbaar. Aan de achterkant bevindt zich een doorlopende achterlichtlijn met daarboven een kleine spoiler. Er is ook een zeer prominente zwarte omlijsting aan de onderkant. De S7 is van geen kleintje vervaard met zijn lengte van 4935 mm, een breedte van 1915 mm en een hoogte van 1495 mm.
In het interieur vindt je zowel een zwevend 8,8″ instrumentenpaneel als een 15,6″ infotainmentscherm. Het stuurwiel heeft een tweespaaks stuurwiel met een afgevlakte boven- en onderkant. Er is eveneens een draadloze oplaadpad voor mobiele telefoons voorzien en de bestuurdersstoel is verwarmd en geventileerd.
De klant heeft de keuze uit 6 koetswerkkleuren en 2 interieurkleuren.
Het gamma van de wagens met 7 zitplaatsen wordt bij Forthing uitgebreid. Niet enkel met het behoud van een sportieve look, maar ook met een maximaal aan comfort en luxe. De Forthing 9 is een kanjer van een 7-zitter van wel 5,25m lang. Daarenboven is hij voorzien van een uitgebreide standaarduitrusting: massagezetels, captainseats op de 1e en 2e zetelrij, verwarmde- en geventileerde zetels, panoramisch open dak, adaptieve cruise control,… kortom alle luxe die je nodig hebt en meer.
Onder de motorkap vind je een 1.5 hybridemotor HEV (benzine + elektrisch) met een vermogen van 180 KW of wel 245 PK. Daarnaast is ook deze Forthing steeds standaard uitgerust met een automatische versnellingsbak (7DCT).
Je kan hem in de showroom ontdekken vanaf eind juni 2025.
Forthing, een nieuw merk binnen de OneAutomotive-groep, is eigendom van Dongfeng Liuzhou Motors, dat zelf deel uitmaakt van Dongfeng Motor Group. In de afgelopen 20 jaar hebben zij hoogwaardige producten en diensten geleverd aan bijna 2 miljoen autobezitters. Het werd ook één van de grootste automobielconcerns in China, met eretitels als ‘China Famous Brand Product’ en ‘The Most Competitive Brand in the Market’.
De Forthing U-tour, die kortelings gevolgd zal worden door de Forthing 5, is het eerste model gelanceerd onder Forthing en het King Lion-logo dat in het openbaar zichtbaar wordt. Het draagt een krachtige missie uit voor het gloednieuwe merk Forthing.
Net als een dappere leeuw duidt het logo van Forthing op een houding van moed, zelfvertrouwen en onverschrokkenheid – een gevoel van kracht.