Ontdek de toekomst met de fox 7

ARCFOX

Er zijn weinig mensen die in hun leven al gehoord hebben van het merk Arcfox en dat is helemaal niet verwonderlijk.

Arcfox maakt deel uit van de elektrische afdeling binnen de BAIC-groep.  Momenteel is deze afdeling enkel actief op de Chinese markt, maar begin dit jaar werd er op de Europese markt toch al een voorsmaakje gegeven met de voorstelling van de Arcfox 7 en de Arcfox GT.

De eerste is een elektrische sportwagen met 611 pk en een accupakket van 66 kWh.  De Arcfox GT is zelfs goed voor 1020 pk en trekt een sprintje van 0 – 100 km/h in 2,6 sec.

Aangezien elektrificatie steeds belangrijk wordt, hebben ze Audi-icoon en ontwerper Walter de Silva onder de arm genomen, die de nodige tests wil uitvoeren met technieken uit de Formule E-racerij om zo een autonomie van meer dan 600 kilometer te kunnen aanbieden.  “Born free, explore constantly” is dan ook een meer dan gepaste slogan voor dit vlaggenschip binnen de BAIC-groep.